woensdag 21 januari 2015

Sneeuw!

Eergister is het begonnen sneeuwen, maar vanacht is het meeste gevallen. Het is nog steeds niet veel, als ik mijn collegae moet geloven valt er met enige regelmaat toch behoorlijk wat meer. (Lees: Wendy kreeg alle horrorverhalen over 21 februari 2010 te horen, de dag dat het 3 meter sneeuwde en iedereen ingesneeuwd raakte...) Maar met 15cm ben ik al heel blij! Ik geniet ontzettend van het uitzicht op witte weilanden en de witte daken in de stad. Bovendien komt het de lichtintensiteit ten goede, wat te merken is. Na een beetje sneeuw is de gemiddelde Zweed 3 graden vrolijker. Weg met de winterdepressies!
We moeten overigens ook dringend een slee kopen; buiten Mellerud schijnt een prima 'pulkabacke' (= letterlijk sleehelling) te zijn. Die gaan we testen!!

Nou. Dat was het. Hieronder volgen wat -donkere- foto's van vanochtend en gisteravond.
We beginnen met een raadsel. Hoe weet je 's avonds bij thuiskomst of de postbode is geweest,
zónder in de brievenbus te kijken?
Yes. De postbode is lui en rijdt met zijn auto langs de brievenbus.. ..zie bandensporen op de stoep.
Werkt wel alleen als er sneeuw ligt en Wendy de stoep niet goed heeft schoongeschept. :')
Compleet irrelevant bij de rest van deze blog:
Wendy drinkt de hele dag thee.
Of koffie. Maar dit is toch echt een
(veel te blije) thee-selfie.


Vanochtend werd op het marktplein druk sneeuw verzameld. Wat een mooie berg is het al!

Dit had een mooie foto kunnen zijn.
Als ik hem niet met mijn telefoon had gemaakt. :-P

Sneeuwschoenen :)

  
En zo schiep zij al scheppend een weg door de sneeuw.

Toen ik thuis kwam had de sneeuwschuiver mijn hele pad verpest, door
alle sneeuw van de weg op onze stoep te schuiven. Bedankt. Na flink scheppen
toch weer een soort van pad. Zoals je een beetje ziet, zijn wij nagenoeg de enige
in de straat die deze moeite überhaupt nog doen. Die ijver is vast van voorbijgaande aard.
Ik zet een expectatief beleid in. Kom maar terug als het over drie weken niet over is.
    

Geen opmerkingen: