donderdag 11 juni 2015

Opleidingsdag

Vandaag heb ik opleidingsdag in Strömstad. Eens in de maand heb ik zo'n dag dat onze "basisgroep" bij elkaar komt. We kijken dan rond bij elkaars werkplek en drinken veel koffie. We vergaderen heel hard (not) en er is meestal een programma (not). Officieel is dat wel de bedoeling, geloof ik.
Vanochtend ging ik vroeg op pad, want Strömstad is even rijden.

Gelukkig was het een prachtige en rustige route.. ..met weinig ander verkeer. Wel reed ik bijna een vos dood (yay! Ik heb een vos gezien) en stak er een haas de weg over. Hieronder een van de pauzeplekjes:


Aangekomen in Strömstad bleek onze vergadering niet door te gaan. We dronken een kop koffie en daarna smste ik mijn baas. Ze wenste me een fijne onverwacht vrije dag en vond dat ik maar moest genieten van zon, zee en strand.

Dat is prima gelukt, want Strömstad is een super schattig vissersdorpje aan zee. 
Ik heb wat rondgestruind:



Uiteindelijk kwam ik uit bij het "kallbadhus" waar ik heerlijk heb gezwommen en gesauna't! 


Het kallbadhus is een oude zweedse traditie. Je leest er meer over op wikipedia! Wel alleen in 't Zweeds; dus dat wordt taalcursussen! ;) 

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Strömstads_kallbadhus 




1 opmerking:

Anoniem zei

Pretty!!! En ik ben er nuuuu <3 luckylucky!!